Каталог вибіркових дисциплін

Спеціальність Комп’ютерні науки
Спеціалізація Розробка програмного забезпечення

Навчальна дисципліна Форма контролю Кількість кредитів ЄКТС Кількість годин Викладач, якому запланована дисципліна Кафедра, що забезпечує читання дисципліни
Бази даних залік 3 90 Семаньків М.В. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Game-Hub 1модуль залік 6 180 Іляш Ю.Ю. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Game-Hub 2 модуль залік 6 180 Горєлов В.О. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Алгоритми на графах залік 3 90 Горєлов В.О. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Веб-програмування (HTМL,CSS,JS) залік 6 180 Максимець В.З. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Основні структури даних та алгоритми їх перетворення залік 6 180 Іляш Ю.Ю. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Проектування програмних систем залік 6 180 Петришин М.Л. Комп’ютерних наук та інформаційних систем

Спеціальність Комп’ютерні науки
Спеціалізація Проектування систем обробки даних та розробка мобільних додатків

Навчальна дисципліна Форма контролю Кількість кредитів ЄКТС Кількість годин Викладач, якому запланована дисципліна Кафедра, що забезпечує читання дисципліни
Системи комп`ютерної математики залік 3 90 Іляш Ю.Ю. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Бази даних. залік 3 90 Семаньків М.В. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Еволюційні обчислення залік 6 180 Петришин Л.Б. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Обробка зображень залік 6 180 Малько О.Г. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Програмування iOS залік 6 180 Ровінський В.А. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Програмування систем цифрової обробки сигналів залік 6 180 Ровінський В.А. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Лінійне програмування залік 6 180 Горєлов В.О. Комп’ютерних наук та інформаційних систем

Спеціальність Інформатика
Спеціалізація Комп’ютерні науки

Навчальна дисципліна Форма контролю Кількість кредитів ЄКТС Кількість годин Викладач, якому запланована дисципліна Кафедра, що забезпечує читання дисципліни
Алгоритми на графах залік 3 90 Горєлов В.О. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Інтегровані системи управління залік 3 90 Малько О.Г. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Технології розробки компютерних ігор засобами cocos2d-x залік 3 90 Горєлов В.О. Комп’ютерних наук та інформаційних систем

 

Спеціальність Інформатика
Спеціалізація Інформаційні системи

Навчальна дисципліна Форма контролю Кількість кредитів ЄКТС Кількість годин Викладач, якому запланована дисципліна Кафедра, що забезпечує читання дисципліни
Основи управління ІТ виробництвом залік 3 90 Ізмайлов А.В. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Крос-платформне програмування залік 3 90 Сеаньків М.В. Комп’ютерних наук та інформаційних систем
Теорія нечітких множин залік 3 90 Малько О.Г. Комп’ютерних наук та інформаційних систем

Зразок заяви студента про вибір дисципліни

Положення про вільний вибір дисциплін (.pdf)

 

Аннотації

ПРОГРАМУВАННЯ СИСТЕМ ЦИФРОВОЇ ОБРОБКИ СИГНАЛІВ

Мета дисципліни – одержання студентами необхідного рівня знань, які дозволять програмувати системи цифрової обробки сигналів, на базі персональних комп’ютерів та спеціалізованих цифрових сигнальних процесорів.

 В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: принципи побудови та функціонування цифрових пристроїв і систем на базі цифрових сигнальних процесорів та математичних співпроцесорів загального призначення; типові архітектури ЦСП систем; структуру 32-розрядних ЦСП сімейства TMS320; принцип організації пам’яті та способи адресації ЦСП; основи програмування таких систем мовами С/С++.

‑ студент повинен вміти: розробляти структурні та функціональні схеми систем цифрової обробки сигналів з використанням модульних плат TMS320; програмно реалізувати на мові C алгоритми обробки даних та взаємодії з зовнішніми пристроями в системі цифрової обробки даних.

Дисципліни, що є базовими для вивчення даної дисципліни: основи цифрової техніки, алгоритмічні мови програмування.
Дисципліни, що забезпечуються даною дисципліною: цифрова обробка інформації, комп’ютерна електроніка.

 

ПРОГРАМУВАННЯ IOS 

Мета дисципліни – одержання студентами необхідного рівня знань, які дозволять програмувати мобільні застосунки на базі операційної системи IOS корпорації Apple. 

В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: принципи побудови та проектування мобільного програмного забезпечення на базі Apple iPhone, Apple iPad; типові cпособи побудови такого програмного забезпечення; базову структуру типового програмного забезпечення; основи програмування таких систем мовами Objective-C/Swift.

‑ студент повинен вміти: алгоритмічно будувати архітектуру програмного забезпечення загального призначення; програмно реалізувати на мові Objective-C/Swift  типові алгоритми обробки даних для мобільного програмного забезпечення середньої складоності, під управлінням операційної системи IOS.

Дисципліни, що є базовими для вивчення даної дисципліни: програмування мовою С/С++, алгоритми і структури даних.
Дисципліни, що забезпечуються даною дисципліною: створення ігрового програмного забезпечення, випускна дипломна робота.

 

Web-програмування, JavaScript, CSS

Метою курсу є поглиблене вивчення мови розмітки HTML та специфікацій таблиці каскадних стилів, створення інтерактивних Веб-проектів з використанням мови JavaScript і сучасних веб-інстументів Twitter Bootstrap 4 та jQuery, отримати практичні навички розв’язання прикладних задач з програмування на мові JavaScript та публікація результатів в інтернет на безкоштовних хостингових платформах.

 У результаті вивчення дисципліни

-студент повинен знати: синтаксис HTML, JS та CSS, де знайти і як підключити додаткові бібліотеки, фреймворки та інструменти до свого проекту.

-студент повинен вміти: використовувати мову програмування JavaScript  для вирішення прикладних завдань у різних предметних сферах; вибирати та аналізувати вибір конкретного фреймворку чи бібліотеки для вирішення відповідних практичних задач; використовувати сучасні інструменти для розробки веб-проектів.

 

Проектування програмних систем

Курс спрямований на оволодіння студентами теоретичних знань та практичних навичок, необхідних для розуміння процесів та технологій розробки програмного забезпечення. Програмою дисципліни передбачається оволодіння студентами загальними принципами аналізу об’єктів, формулювання та специфікації вимог до програмних систем, вибору архітектури, проектування та реалізації модулів програмних систем.

У результаті вивчення дисципліни

– студент повинен знати: основні етапи життєвого циклу проектування програмного забезпечення; основи вибору архітектури програмних систем; принципи аналізу об’єктів та виробничих процесів; принципи формування та специфікації вимог до програмних систем; методики, мови та нотації для моделювання програмних систем; принципи проектування та реалізації компонентів програмних систем.

– студент повинен вміти: здійснювати аналіз предметної області програмної системи; планувати роботи з проектування програмних систем та контролювати їх; обирати архітектуру програмних систем; будувати моделі програмних систем на основі мов моделювання; використовувати програмні засоби для моделювання та реалізації програмних систем.

 

 

 

Еволюційні обчислення

Головною метою курсу є опанувати студентами основи функціонування еволюційних обчислень в інтелектуальних системах, отримати практичні навички щодо проектування та впровадження технологій “нейронні мережі” із застосуванням програмних систем для їх створення і ведення.

У результаті вивчення дисципліни

-студент повинен знати: тенденції та перспективи розвитку еволюційних обчислень; принципи побудови та технологію розробки інтелектуальних систем; головні принципи побудови нейронних мереж; топології та методи навчання нейронних мереж.

-студент повинен вміти: використовувати еволюційні обчислення для вирішення прикладних завдань у різних предметних сферах; порівнювати методи навчання та моделі нейромереж; обґрунтовувати та аналізувати вибір конкретного типу моделі та методу навчання нейромережi для вирішення відповідних практичних задач; використовувати сучасні програмні засоби для розробки нейронних мереж.

Алгоритми на графах

 

Мета дисципліни – формування у студентів системи знань про структури даних і основні обчислювальні алгоритми а також набуття практичних навичок з проектування, розроблення та аналізу алгоритмів, оцінювання їхньої ефективності та складності.

 

В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: основні алгоритми та структури даних, базові поняття теорії алгоритмів, методи проектування алгоритмів.

‑ студент повинен вміти: використовувати, розробляти та досліджувати алгоритми розв’язування задач моделювання об’єктів та процесів, алгоритми функціонування комп’ютеризованих систем методами дискретної математики, математичної логіки тощо, оцінювати складові ефективності алгоритмів функціонування комп’ютеризованих систем, вибирати структури даних у відповідності до задач, розробляти алгоритми згідно зі структурами даних, що описують розв’язувану задачу.

 

Дисципліни, що є базовими для вивчення даної дисципліни: математична логіка, дискретна математика, чисельні методи, алгоритмічні мови програмування.

Дисципліни, що забезпечуються даною дисципліною: цифрова обробка інформації, програмування.

 

 

Game-Hub модуль 1

 

Дисципліна знайомить слухачів із особливостями розробки програмного забезпечення з використанням ігрового рушія Cocos 2DX. Розглянуто основні класи, основні поняття 2D-графіки, OpenGL ES 2.0 (mobile) / OpenGL 2.1 (desktop), поняття анімації та активностей.

Розглянуто базові властивості фізичних рушіїв  Box2d-x. Інтегрований рушій Chipmunk2D.

Студенти отримують практичні навички, необхідні для налаштування середовища розробки, роботи зі шрифтами, створення меню, використання  базових віджетів інтерфейса користувача, котрі використовують у мобільних платформах.

Студенти під час вивчення дисципліни беруть участь у дискусіях, конференціях, експертних оцінках.

Метою викладання навчальної дисципліни “Основи розробки компютерних ігор” є формування знань та вмінь студента в області розробки і використання програмного забезпечення для сучасних систем  при розробленні комп’ютерних ігор з використанням крос-платформного фреймворку для створення двовимірних ігор та графічних додатків Cocos 2D-X.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Основи розробки компютерних ігор є:

Вивчення основ базові властивості фізичних рушіїв Box2d-x. і принципів їх використання;

Налаштування середовища розробки, роботи зі шрифтами, створення меню, використання базових віджетів інтерфейса користувача, котрі використовують у мобільних платформах.;

Оволодіти принципами розгортання ігрового пограмного забезпечення на різних платформах.

Змістовний модуль дисципліни «Основи розробки компютерних ігор» орієнтований на оволодіння студентами практичних навичок використання крос-платформного фреймворку Cocos 2D-X для побудови ігрових додатків.

 

 

Game-Hub модуль 2

 

Мета дисципліни –  формування знань та вмінь студента в області розробки ігрового програмного забезпечення з використанням крос-платформного рушія для створення дво-та тривимірних ігор Unity 3D.

 

В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: необхідні програмні та апаратні інструментальні засоби для створення комп’ютерної гри, можливості крос-платформного фреймворка Unity 3D при створення ігор та графічних додатків; процес розробки комп’ютерного ігрового програмного забезпечення в частині розробки інтерфейсу та логіки гри.

‑ студент повинен вміти: аналізувати ігрові процеси та системи з метою побудови їхніх математичних моделей, розробляти інтерфейс користувача, реалізувати взаємодію користувача та системи, використовувати структури даних та алгоритми, що відповідають задачі, котру вирішують.

 

Дисципліни, що є базовими для вивчення даної дисципліни: програмування мовою С#, алгоритми і структури даних.

Дисципліни, що забезпечуються даною дисципліною: випускна дипломна робота.

 

 

 

Лінійне програмування

 

Мета дисципліни – формування знань та вмінь студента щодо формулювання задач оптимізації та методів їх практичного розв’язування.

 

В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: теорію та методи оптимізації, вміти самостійно ставити та розв’язувати оптимізаційні задачі за допомогою аналітичних та чисельних методів.

‑ студент повинен вміти: моделювати задачі планування, маршрутизації, призначення задач тощо. Студент повинен володіти методами потенціалів, симплекс-методом а також ітеративними методами розв’язування задач. При накладанні додаткових обмежень студент повинен вміти розв’язувати задачі за допомогою цілочисельного програмування.

 

Дисципліни, що є базовими для математичних аналіз, лінійна алгебра.

Дисципліни, що забезпечуються даною дисципліною: математичне програмування.

 

 

 

Крос-платформне програмування

Мета дисципліни – навчити студентів самостійно будувати програми різної складності мовою Python з використанням структурно-модульного методу програмування. Основні завдання, які стоять перед студентами, що вивчають дисципліну, – це вивчення принципів використання мови Python та засвоєння практичних аспектів побудови базових алгоритмів та програм різного рівня складності.

 

В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: передумови і історію виникнення предмету програмування; поняття алгоритму, сутність алгоритмізації; методи структурного програмування; основні синтаксичні конструкції мови Python; найважливіші функції стандартних бібліотек мови Python; основні методології розробки програмного забезпечення; основи управляння проектами розробки програмного забезпечення; основи забезпечення та контролю якості програмного забезпечення.

‑ студент повинен вміти:  складати програми мовою Python; застосувати грамотний стиль програмування; побудувати структурований алгоритм обробки базових структур даних; програмно реалізувати алгоритм у вигляді окремої програми; виділити загальні методи обробки даних у окремі процедурні блоки та запрограмувати їх.

 

 

 

БАЗИ ДАНИХ

Мета дисципліни – надання студенту фундаментальних та систематичних знань з теорії баз даних, методів побудови баз даних, проектування інформаційних систем на основі застосування сучасних систем управління базами даних та комп’ютерних технологій, набуття навичок самостійного практичного застосування сучасних засобів і методів побудови та використання баз даних.

 

В результаті вивчення дисципліни:

‑ студент повинен знати: призначення, склад, структуру та функції систем управління базами даних;  основні поняття реляційної та інфологічної моделей даних; принципи та методи проектування реляційних баз даних;  мови створення запитів для отримання необхідної інформації;  засоби створення реляційних баз даних і прикладних програм.

‑ студент повинен вміти:  проводити аналіз проблемної області, для якої створюється база даних; проектувати реляційну модель бази даних; користуватись практичними навичками реалізації моделі в середовищі системи управління базою даних; самостійно опановувати нові методи та технології організації баз даних та знань.

 

 

«Обробка зображень»

 

Дисципліна «Обробка зображень» надає студентам базові знання в галузі комп’ютерної обробки і аналізу зображень.

Основні завдання дисципліни:

– ознайомлення студентів з сутністю проблем комп’ютерної обробки зображень і найбільш поширеними способами їх вирішення;

– вивчення основних напрямків комп’ютерної обробки і аналізу зображень, включаючи основи реєстрації відеоінформації, основні методи фільтрації в просторовій і частотній областях, методи поліпшення і відновлення півтонових і кольорових зображень;

– обговорення питань сегментації, розпізнавання образів, описи та подання деталей, морфологічного аналізу зображень;

– формування у студентів навичок розробки і реалізації обчислювальних алгоритмів типових задач обробки цифрових зображень.

Завдання. Надання студентам базових знань з основ комп’ютерної графіки, а також придбання практичних навичок зі створення та  обробки комп’ютерних зображень з застосуванням інтегрованого програмного середовища MATLAB.

 

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

– особливості сприйняття зорових образів;

– сучасний стан і тенденції розвитку комп’ютерної обробки і аналізу цифрових зображень;

принципи, що лежать в основі представлення графічної інформації;

фізичні основи формування кольору і моделі кольорів;

способи обробки і перетворення цифрових зображень;

поняття, методи побудови і перетворення гістограми цифрового зображення;

методи порогової обробки зображень;

принципи просторової обробки зображень;

методи просторової фільтрації зображень;

частотні методи поліпшення зображень;

основні морфологічні операції на цифрових зображеннях;

вміти:

проводити аналіз та обирати відповідні до поставленої задачі методи  обробці зображень;

проводити обробку растрових зображень засобами  прикладного програмного пакету MATLAB;

програмно реалізувати алгоритми глобальної обробки зображень;

програмно реалізувати алгоритми локально-адаптівної обробки зображень.

 

Основні структури даних та алгоритми їх перетворення

 

Спецкурс має на метi детальний розбір базових алгоpитмiв пpогpамування, вивчення основних структур даних та засвоєння навиків реалізацій цих алгоритмів і їхнього використання при розробці пpогpамних продуктів. В результаті викладання дисципліни студенти повинні вміти – формалізувати обчислювальні та логічні задачі;  представляти алгоритми обчислювальних і логічних задач; досліджувати ефективність алгоритмів; вибирати для сортування даних ефективні алгоритми; здійснювати вибір ефективних алгоритмів пошуку; використовувати основні структури даних (масиви, лінійні списки, множини, стеки, дерева та графи); використовувати способи конструювання складних структур даних (лінійні списки, множини, дерева та графи) на базі простих структур даних, шукати інформацію в структурах даних використовуючи різні способи пошуку (послідовний, ділення навпіл, хешування, пошук підрядків різними методами); сортувати дані в масивах на лінійних списках використовуючи різні методи (методи вставок, вибору, обміну, швидке сортування).

Метою викладання навчальної дисципліни “ Алгоритми та структури даних ” є є  створення сучасного програмного забезпечення із використанням нових ефективніших технологій програмування. До таких технологій відносяться методи об’єктний – орієнтованого програмування, в яких в програмних об’єктах інкапсульовані складні типи даних (структури даних) і алгоритми роботи з ними.

Основними завданнями вивчення дисципліни “Алгоритми та структури даних ” є отримання студентом компетенцій для того, щоб приймати участь у проектуванні програм обробки інформації, створення складних програм різних типів з використанням складних структур даних і алгоритмів іх обробки.

У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен

знати:

  • типові структури даних;
  • складні структури даних;
  • типові алгоритми обробки даних;
  • алгоритми вирішення типових завдань;

вміти:

  • використовувати стандартні структури даних;
  • створювати програмні реалізації типових алгоритмів;
  • оцінювати ефективність алгоритмів обробки даних.